עוד בטרם פרצה המחאה ובמהלכה דיברתי וכתבתי רבות על הנושאים בהם עוסקת המחאה. בנוסף הבעתי דעה מאוד נחרצת לגבי הדרך בה צריכים מנהיגי המחאה לפעול על מנת להפוך את הדבר האדיר שקרה הקיץ לשינוי מהותי בשטח: הנה כמה דוגמאות:

עם פתיחת מושב הקיץ, ב-16/5 נשאתי נאום ובו פניתי אל ראש הממשלה ואמרתי: "בכל שנותיי בבית הזה אינני זוכר ממשלה כל כך מנותקת ומנוכרת מהציבור וממצוקותיו. לא זכור לי מצב כל כך אבסורדי בו מתעוררים אזרחי ישראל וקוראים בחינמון ההסברה הממשלתי שמצבם הכלכלי לא היה מעולם כל כך טוב אך בסוף היום חוזרים הביתה ונתקלים במציאות העגומה. ובמציאות הזאת הפערים בחברה הישראלית הם מהגבוהים במדינות המערב, במציאות הזאת 50% מהאנשים הנמצאים מתחת לקו העוני הם אנשים עובדים".

כחודש לפני התפרצות מחאת הדיור, בזמן שמחאת הקוטג' הייתה בשיאה, נשאתי נאום בכנסת בנושא יוקר המחיה ובו חזיתי את התפרצותה של המחאה: "הציבור ברובו הגדול כורע תחת נטל עליית מחירי הדירות, הדלק, המזון ושאר מוצרי המחיה הבסיסיים. בין גיבושון בצפת לישיבה ברומא, אני מקווה שחברי הממשלה יתעשתו ויבינו שאם הם לא יתערבו במצב באופן מיידי, מה שהתחיל בגביע קוטג' יגמר במאות אלפי תושבים זועמים ברחובות"

בימיה הראשונים של מחאת האוהלים פרסמתי מאמר ב- ynet בו כתבתי שבכדי שהמחאה תצליח היא חייבת להיות פוליטית: "אני מצפה ומקווה, שהמחאה תצא ובגדול מתחום המושב של רח' רוטשילד ותתפשט בכל הארץ. יחד עם זאת, אשוב ואדגיש, שהכלים לפתרון הבעיה הם אמנם מקצועיים, אך המאבק הוא פוליטי, וכל אלה המנסים להתחמק מכך אינם מבינים שזה עלול להיות סופו של מאבק שטרם התחיל". בנוסף תיארתי באותו מאמר את הדרך בה פתרו ראש הממשלה רבין ושר הבינוי והשיכון פואד בן אליעזר את משבר הדיור שהתחולל בישראל בתחילת שנות ה-90. למאמר המלא

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4097797,00.html

בעיצומו של המאבק כתבתי את הנאום שהיה אמור ראש הממשלה לשאת לו הייתה בו יושרה ציבורית. את הנאום נשאתי במליאת הכנסת ובו אמרתי בין היתר בשמו של רה"מ: "וברגע שזנחתי את המעמד הבינוני ואת האוכלוסיות החלשות, הפרתי את הברית הקדושה והבלתי כתובה שכרתה ישראל עם אזרחיה לפני 63 שנה. הברית לפיה כל אדם בישראל שמוכן לעבוד קשה, לתרום לחברה ולשלם מיסים יקבל בתמורה רשת הגנה חברתית שתאפשר לו לחיות בכבוד". הנאום המלא: http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/267/397.html

לאחר הפגנת ה-300 אלף בתל אביב בה גם אני לקחתי חלק פרסמתי בדף הפייסבוק שלי ובמקומון "הכי תל אביב" ובו שבתי וטענתי כי המחאה חייבת לייצר אמירה פוליטית, אחרת היא תחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית שנוצרה. פניתי אל מנהיגי המחאה וכתבתי: "אינכם יכולים לקרוא לכינון מדינת רווחה ולהצהיר שהמחאה אינה פוליטית. אינכם יכולים לצאת באופן כל כך נחרץ נגד הקפיטליזם החזירי שהנהיג נתניהו לאורך שנים אך לומר במקביל ששינוי פוליטי הוא לא מעניינכם. חבריי, אתם מבקשים לשנות תפיסות עולם כלכליות, ומדובר בעניין פוליטי לכל דבר ועניין. נכון, ברגע שתייצרו אמירה פוליטית ברורה תאבדו חלק מההמון שנתן לכם את גבו החזק. ועדיין, הרוב המוחלט יישאר וילך איתכם באש ובמים עד השינוי המיוחל. אני מבטיח לכם שהוא יהיה מחויב אף יותר." לקריאת המאמר המלא:

לאחר האירועים הקשים בדרום פרסמתי באתר וואלה מאמר על החשיבות שיש בהמשך המאבק חרף המצב הביטחוני:

http://news.walla.co.il/?w=/2952/1853318

 

http://www.thepulse.co.il/index.php/201108128027/q.html