איתן כבל הוא חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה .

כבל נולד ב- 23 באוגוסט 1959 ב ראש העין להורים אשר עלו מ תימן עשור קודם לכן. הוא למד במדרשיית 'נעם' בפרדס חנה, מחזור כ"ט, וכן למד ל תואר ראשון ב אוניברסיטה העברית ב ירושלים ,

אך השקיע את מירב מאמציו בפעילות פוליטית באגודת הסטודנטים, בין השאר כסגן ויו"ר אגודת הסטודנטים, ולא סיים את התואר.

במקצועו הוא יועץ ויזם בתחום השיכון, הבנייה וה נדל"ן , בעל חברה לניהול, וייזום פרויקטים. בנוסף, כיהן כחבר מועצת המנהלים של חברת "השטיח המעופף".

בתפקידיו הפרלמנטריים, בטרם נבחר לכנסת, שימש עוזר ויועץ ל שר החקלאות , עוזר אישי ליו"ר מפלגת העבודה ויועץ מקצועי ואישי ל שר הבינוי והשיכון .

בשנת 1996 החל לכהן כחבר כנסת לאחר התפטרות דוד ליבאי ממנה. בבחירות המקדימות במפלגת העבודה לקראת בחירות לכנסת החמש עשרה הוצב נמוך מדי ברשימה של ונכנס לכנסת רק ב- 9 במרץ 2001 , עם התפטרות אהוד ברק מהכנסת לאחר כשלונו ב בחירות המיוחדות לראשות הממשלה .

כבל נבחר גם ל כנסת ה-16 , במהלכה כיהן לתקופה קצרה בתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה , ול כנסת ה-17 .

חבר הכנסת כבל הוא אחד מחברי הכנסת הפעילים ביותר ב שדולות . בכנסת ה-16 היה חבר בעשר שדולות (מתוך 44 שדולות רשומות). בחמש מהשדולות:

למען המאבטחים, בני חופש - למען יוצאים בשאלה , למען תושבי תל אביב , למתפנים מרצון מההתנחלויות, ולקידום ה כדורגל היה החבר היחיד, ובשניים מהם

היה גם יו"ר השדולה. השדולות האחרות בהם היה חבר בכנסת ה-16 הם: חיילי חובה, גדר הפרדה ביטחונית, איכות הסביבה, השדולה מוניציפלית והשדולה למען חיילי מילואים ,

שהוא עמד בראשה. בכנסת ה-17 ממשיך ח"כ כבל לחוקק חוקים רבים העוסקים באיכות הסביבה, צרכנות ועוד, בין היתר נמנה ח"כ כבל כחבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ובוועדת הכנסת.

איתן כבל

כבל ממשיך לשרת במילואים כרס"ר גדוד בחטיבת מילואים של ה צנחנים גם לאחר הבחרו לכנסת. הוא מקפיד לבקר חיילי מילואים ברחבי הארץ ומכהן כיו"ר השדולה למען חיילי המילואים בכנסת.

כבל היה מראשי המאבק נגד ערוץ 7 ונגד הפצת תאוריות הקשר על רצח רבין - ח"כ כבל יזם את התיקון לחוק נשיא המדינה, האומר כי רוצח ראש ממשלה מטעמים אידיאולוגיים, לא יוכל לקבל חנינה על פשעו.

ב- 16 ביוני 2005 נבחר כבל על ידי חברי מפלגת העבודה לתפקיד מזכ"ל המפלגה, המקנה שריון מקום ברשימת המפלגה לכנסת,

בתמיכת שלושת המועמדים ליו"ר המפלגה: שמעון פרס , אהוד ברק , עמיר פרץ .

ב- 4 במאי 2006 , עם הקמת הממשלה ה-31 , מונה כבל ל שר בלי תיק , הממונה על רשות השידור , וב- 1 במאי 2007 , יום

לאחר הגשת דוח הביניים של ועדת וינוגרד , הודיע כבל על התפטרותו מהממשלה בעקבות הממצאים החמורים שעלו מן הדו"ח

ו אף קרא לראש הממשלה אהוד אולמרט לנהוג כמוהו ולהתפטר באופן מיידי.

ב- 5 במאי 2009 התפטר כבל מתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה בשל התעקשותו של אהוד ברק ושאר שרי העבודה לכהן בממשלת נתניהו, ו ניסיונם של השרים לכפות עליו ועל שלושה ח"כים אחרים שיתוף פעולה עם קואליציית הימין.

בחודש ינואר 2011 לאחר פרישתו של אהוד ברק וארבעה חברים נוספים ממפלגת העבודה, נבחר כבל לתפקיד יו"ר סיעת העבודה בפה אחד.

כבל נשוי ואב לשלוש בנות, גר ב ראש העין .