סיכום פעילות פרלמנטארית בנושא המילואים – ח"כ איתן כבל – מושב חורף 2011


ביום 24.5.2011 יתקיים בכנסת יום המילואים ובמסגרת היערכותי לקראת יום זה, ריכזתי את פעילותי הפרלמנטארית בנושא  שמתבצעת מתוקף היותי יו"ר השדולה למען חיילי המילואים אך בה בעת חלק לא קטן מהישגיי הינם תוצאה של דיונים שקיימתי ואמשיך לקיימם כיו"ר ועדת המשנה למוכנות ובטחון שוטף של ועדת החו"ב (כחבר בועדת החו"ב).

לצערי, קיימות בעיות רבות אליהן אני נחשף בין אם במהלך השירות כחייל מילואים עד היום ובין אם ע"י פניות פרטניות של חיילי מילואים שפונים אליי מדי יום באופן שוטף על מנת שאסייע בפתרון בעיות אישיות ורוחביות הנוגעות ליותר מחייל מילואים אחד.

חוק המילואים אותו יזמתי ואשר נכנס לתוקף בשנת 2008 הינו ללא ספק אחד ההישגים הגדולים ביותר שלי כפרלמנטר, אך לצערי העבודה איננה הגיעה לסיומה שכן הבעיות ביישום החוק וכן בעיות נוספות שצצות מדי יום טרם נפתרו, לכן אמשיך להיאבק למען מתן מענה לנושא.

במושב האחרון השגתי מספר הישגים משמעותיים:


1.הובלת המאבק למען קבלת תעודת מילואים לתקופה של שלוש שנים ולא לתקופה קצרה יותר כפי שהיה נהוג עד כה.
2. חוצה שמ"פ: חיילים שנקראים לשירות מילואים בין שתי תקופות של שנים קלנדריות שונות לא ייפגעו מבחינת קבלת הטבות ומענקים.
3. מאבק למען מתן  הטבות לחיילי ה"מודיעים" שתפקידם לבשר בשורות מרות.
4. חקיקה- פ/1914 חוק הביטוח הלאומי ( תיקון- ניכוי דמי מילואים ) שהעברתי יחד  עם ח"כ גדעון עזרא ולפיו  מעסיקים יעבירו את כל הסכום שהועבר בגין שירות מילואים של עובד לעובד כולל ימי שבת וחג שכן עד כה מעסיקים לא העבירו לחיילים את מלוא הסכום .
5. חקיקה- פ/ 1667- פקודת התעבורה (תיקון- הפחתת דמי אגרת רשיון נהיגה), התשס"ט-2009-הצעת החוק הוסדרה  ע"י משרד הביטחון ונקבע שעל מנת לקבל את ההטבה של הפחתת דמי רשיון הנהיגה בגין שירות מילואים- מניין ימי המילואים יהיה לאורך שלוש שנים ולא לאורך שנה.
6. כאמור, במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת המשנה למוכנות ובט"ש של ועדת החו"ב- הבאתי  לצמצום של למעלה מ50% ממספר חיילי המילואים שניתן להחריג את מספר ימי המילואים שלהם מעבר לקבוע בחוק.

ומה על הפרק?

במושב הקרוב בכוונתי לקדם שלושה נושאים שכבר נמצאים על הפרק (בנוסף לנושאים אחרים כמובן):
1. קידום הצעת חוק עבודת נשים- מתן שעת עבודה בכל יום שבו הבעל משרת במילואים לנשות חיילי המילואים לצורך טיפול בילידיהם (הסעתם למסגרות החינוך ),  הצעת החוק תובא לדיון בועדת השרים לחקיקה ביום 29.5..2011.
2. מאבק מרכזי למען הכללת חיילי המילואים בארגון "חבר"- קידום הצעת חוק בנושא.
3. קידום הצעת חוק שירות המילואים (תיקון - תוספת גמול לימי מילואים נוספים) שיזמתי ולפיה האפשרות לזמן באופן חריג חייל או קצין במילואים, מחייבת התאמה על ידי מתן תוספת גמול לימי מילואים נוספים.