ח"כ איתן כבל הגיש לפני כחודש וחצי הצעת חוק לתיקון פק' התעבורה כדי לאסור את השימוש של רוכבי אופנועים וקטנועים בקסדות חצי בזמן נהיגה. היום ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעתו והעבירה את העניין לטיפולו של שר התחבורה על מנת שיתקין תקנות בנושא תוך 30 יום.

 

לרשותכם העתק של הצעת החוק ודברי ההסבר:

 

הצעת חוק של  חבר הכנסת                   איתן כבל 

                                                                                   

                                                           פ/2881/18                              

הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (חובת חבישת קסדת מגן ברכיבה על אופנוע או קטנוע), התשע"א–2011

הוספת סעיף 65ד

  1.  

בפקודת התעבורה[1], אחרי סעיף 65ג יבוא:

 

 

"חובת חבישת קסדת מגן ברכיבה על אופנוע או קטנוע

65ד.

לא ירכב אדם על אופנוע או על קטנוע, ולא ירכיב אדם אחר, אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן העומדת בדרישות שקבע השר, הקשורה ברצועה שתמנע את נפילתה, ובלבד שקסדה כאמור תגן על מירב שטח ראשו של אדם."

 

דברי הסבר

תאונות הדרכים הפכו לרעה חולה מזה זמן רב ולכן יש לעשות כל שניתן על מנת להגן על הנהגים, הנוסעים והולכי רגל, בפרט כאשר קיימים אמצעי מיגון פשוטים המגנים על בני האדם.

החובה על חבישת קסדה בעת הרכיבה על אופנוע ועל קטנוע וסוגי הקסדות המותרות, קבועים היום בתקנות התעבורה. לפי תקנות התעבורה מותר לחבוש קסדה המגנה רק על חלקו העליון של הראש, ולא על אחורי הראש והעורף, אזורים אשר פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית.

מוצע לחייב את הרוכבים על אופנוע או קטנוע ואת הנוסעים באותם כלי רכב לחבוש קסדת מגן, הקשורה ברצועה למניעת נפילתה, מסוג שיקבע השר, ובלבד שקסדה כאמור תגן על מירב שטח ראשו של אדם.